lördag 10 december 2011

Första inlägget då...

Oj, har du hittat till denna lilla blogg? Det var inte dåligt gjort...
Jag heter Jessica och började virka nu under 2011. Jag har under en bra tid sett några av alla de fantastiska alster som folk skapat. Att göra saker med fingrarna är något jag alltid sysslat med, inte minst tecknandet har alltid varit en stor hobby. Jag vill alltid pilla med något medan jag t.ex. sitter framför TVn eller när jag lyssnar på en podcast eller vad det nu kan vara. Så att virka passar mig väldigt bra och jag tycker det är riktigt kul nu när jag lärt mig grunderna.

Noggrannhet och ett välutvecklat sinne för detaljer parat med en stor dos tålamod är... inte min starka sida. Så förvänta er inga stordåd i den här bloggen. Fast jag satt virknålen i händerna för ett antal månader sen nu (även om intresset gått upp och ner under den tiden med olika intensitet i pysslandet) är jag fortfarande en typisk nybörjare och det blir fortfarande ganska ojämnt, asymmetriskt och med dåligt fästa trådar och annat... men jag försöker! Syftet med den här bloggen är inte att samla tusentals bevakare och bli känd inom virkningsvärlden för mina fantastiska skapelser, utan helt enkelt ett sätt för mig att följa min egen utveckling, lära mig nytt och samla inspiration. Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar